Maite Salord

Escriptora

Menorca, destinació turística única

 

En uns anys en què les polítiques a curt termini van canviar la fesomia de tantes destinacions turístiques, Menorca va saber mantenir el rumb, el camí correcte que fa que avui, després de 25 anys de la distinció de Reserva de la Biosfera, sigui un exemple d’harmonització de l’activitat econòmica, la cohesió social, l’impuls cultural i la preservació del medi ambient.

En aquest context, un sector econòmic com el turisme, amb tanta importància a un territori, s’ha de planificar i gestionar en favor de l’interès general perquè sigui  positiu. Per açò, hem de defugir el model de turisme low cost i la idea de competir en preus amb mercats emergents. La Menorca que volem és una destinació turística única, en detriment del model de turisme de masses.

És per açò que vam aplaudir la posada en marxa de l’Impost de Turisme Sostenible perquè els nostres visitants col·laborin en el manteniment del medi ambient del destí, de les nostres infraestructures, del paisatge i del territori perquè és un impost que es reinverteix en el producte turístic, que ens permetrà, a la llarga, millorar la nostra competitivitat. Els fons que es recaptin suposaran un impuls a un nou model turístic: un model sostenible des del punt de vista econòmic, social i mediambiental.

Durant aquest mandat, s’ha fet realitat una demanda històrica: Menorca té les competències de promoció turística transferides, cosa que ens possibilita prendre les decisions de forma autònoma sobre quina és la imatge i la comunicació a l’exterior que es vol fer de l’illa. La diversificació de productes turístics (sol i platja però també patrimoni, gastronomia, esport…), la desestacionalització, la millora de la connectivitat i la qualitat han de ser els nostres objectius.

Així, és fonamental crear una marca identificable i lligada a l’illa Reserva de Biosfera, relacionada amb els seus principals atractius turístics fora de la temporada dels mesos d’estiu (ambientals, patrimonials, esportius, culturals, gastronòmics…), amb la voluntat de crear un producte de qualitat, diferenciat i que ens ajudi a situar Menorca, encara més, en el mapa turístic.

D’altra banda, hem aconseguit que Menorca tengui la competència en promoció turística i ara apostam, també, per gestionar des de Menorca l’Impost de Turisme Sostenible (ITS), per destinar aquests recursos a la millora del medi ambient i la qualitat turística, conscients que la seva gestió ha de ser més eficient.

Finalment, és clau continuar treballant per aconseguir un transport aeri que allargui la seva operativitat durant tot l’any i que connecti Menorca amb més destinacions. Les vies de comunicació i de cooperació amb les companyies aèries es reforçaran amb l’objectiu que es mantenguin les línies operatives al llarg de tot l’any amb les principals destinacions, com ja s’ha fet amb Londres durant aquest mandat, amb molts bons resultats.

 

 

 

 

 

Adreça per fer retroenllaços | RSS dels comentaris

Escriu un comentari