Maite Salord

Escriptora

No és això, Company, no és això…

Fa uns dies, el Conseller d’Agricultura del Govern Balear, Gabriel Company (sí, aquell de les tractorades), manifestava que el Govern no tenia fons per pagar el PROAGRO 2010 als pagesos menorquins (574.800€) perquè la partida no estava consignada i que, per tant, els ajuts haurien d’esperar. I jo em deman, com no ha d’estar consignada la partida, si hi ha un conveni aprovat i signat? A més, per acabar-ho d’adobar, declarava que “s’havia de veure a què s’havien destinat aquests doblers” perquè “ni Govern ni Consell els trobaven”.

Durant la mateixa compareixença, el conseller Company anunciava, açò sí, l’aportació extraordinària de 54.000€ reclamada des de Menorca per compensar el greuge comparatiu amb les altres illes. Semblava, per tant, que volia posar de manifest la seva voluntat i el seu compromís amb el camp de Menorca. Pura façana perquè resulta que, en dues Resolucions de 15.07.2011 (tres dies abans de visitar Menorca i dinar amb el sector), publicades en el BOIB 111 de 21/07/11, el flamant nou conseller d’agricultura amplia el crèdit pressupostari de dues convocatòries d’ajudes obertes:

1- “Resolució de president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 15 de juliol de 2011, per la qual s’incrementa el crèdit i es reobre el termini previst a la Resolució del president del FOGAIBA, de 5 d’abril de 2011, per la qual es convoquen ajudes per a les Agrupacions de Defensa Sanitària ramaderes per al desenvolupament dels programes sanitaris, corresponents a l’any 2011”: S’AMPLIA LA PARTIDA AMB 450.000 €.

2- “Resolució de president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 15 de juliol de 2011, per la qual s’incrementa el crèdit a la Resolució del president del FOGAIBA, de 20 de setembre de 2010, per la qual es convoquen ajudes per replantar arbres: S’AMPLIA LA PARTIDA AMB 125.888 €.

Com es pot veure, curiosament l’ampliació total són 575.888 €. I el que va dir el conseller Company el mateix dia que va venir a Menorca i tres dies després de resoldre aquestes ampliacions és que no trobava els doblers del PROAGRO. Quina quantia? Bingo: 574.800 €!

És per tot això que no puc entendre que el conseller Company vengui que no hi ha recursos i que s’ha deixat la caixa buida i tres dies abans es dediqui a incrementar ajuts a programes sanitaris i per replantar arbres per valor de 575.888 €.  Aquesta és l’autèntica voluntat de potenciar el camp menorquí que té el PP i el nou conseller Company? No hi ha tampoc els doblers de la línia oberta del PROAGRO de la resta d’Illes?

En fi, preguntes i més preguntes que, de moment, no han merescut cap resposta per part del conseller. Per què?  Quin silenci més estrany… No és això, Company, no és això, el que havies venut fins ara.

43 comentaris a “No és això, Company, no és això…”

  1. Menorquit Escrit el 23 jul. 2011 a les 18:59

    Bona oposició i bona explicació del tema. Menorca quedarà al marge, com sempre. Sort que un partit defensa la nostra illa.
    .
    Sigil·losament, però tornaran a ser els de sempre. I no esperen un temps, no, de tot d’una!

  2. Tea Party - Menorca Escrit el 24 jul. 2011 a les 8:45

    El que ens conta na Maite està molt bé. I segurament pot tenir raó. Però no acomet l’autèntica arrel del problema. I el problema és que una societat, i més ara que està passant una duríssima crisi, no pot està eternament subvencionant un sector econòmic en concret, en aquest cas el camp.
    Noltros abogam per eliminar totes les subvencions. Totes les activitats s’han d’auto-finançar i si no es poden auto-finançar, que es tanquin. Sempre hi hauria d’haver excepcions en temes socials i d’ajuda a persones necessitades. Certament, hem de ser solidaris.
    Si el que ens interessa, de l’activitat agrària, és que cuidi el paissatge, ens sortiria molt més barat tenir una brigada que ho fes.
    Per tant, des del nostre punt de vista, si una explotació agrària no funciona més que amb subvencions, idò que tanqui.
    Ja està bé de pagar i pagar i pagar per activitats que mai seran rentables.

  3. Maite Salord Escrit el 24 jul. 2011 a les 10:21

    Efectivament, Menorquit, aquí el tema és que Menorca queda, una vegada més, al marge. I, sobretot, el tema és la demagogia del PP, que s’ha passat anys dient que ells sí que entenen els problemes del camp menorquí i que els solucionaran tots en governar i la primera actuació que fan és enganar els pagesos i negar-los un ajut de 574.800€. Perquè de doblers, bé que n’hi havia per augmentar altres ajuts. És una autèntica vergonya.

  4. Tea Party - Menorca Escrit el 24 jul. 2011 a les 11:22

    La vergonya és veure com han deixat la caixa del doblers públics els partits d’esquerres que, fins ara, ens han governat.
    Una vergonya que molts ja qualifiquen de delictiva.
    I la vergonya també és veure com s’ha volgut mantenir un sector econòmic de forma artificial, simplement abocant doblers i més doblers de tots els contribuïents.
    I en això en tenen culpa tots, dretes i esquerres.
    No es pot seguir mantenint el camp amb l’actual sistema de subvencions i més subvencions. Si una finca no és rentable per ella mateixa, que tanqui o que cerqui altres alternatives, diversifiqui el seu producte, o li doni un caire més turístic al que fa.
    Lo mateix passa amb les fàbriques de sabates o amb els comerços que han hagut de tancar perquè no eren rentables. I qui els ha ajudat…

  5. Menorquit Escrit el 24 jul. 2011 a les 13:08

    Ben cert Maite que és una escaldalosa vergonya el que ja fa el PP. Primer, sense transferència per a Turisme; era enganyen Menorca i els seus pagesos. Volen reduir despesa de pesonal i el primer que fan és augmentar-se el seu sou.
    .
    Els efectes de la crisi és de caràcter global, però no és cert que les darrers governs d’esquerra hagin buidat la caixa. El que passa que han fet feina com han pogut perquè qui realment va buidar la caixa durant 12 anys són els governs del PP. És el Govern de Jaume Matas (Metro, Palma Arena, Llaunes de Cola-Cao, Rodrigo de Santos; Turisme Jove, cas Bitel, cas Andratx, Campos, Santa Margalida… -i els que me deix-; els casos oberts als varis municipis d’Eivissa per corrupció municipal entorn la construcció il·legal d’apartaments i comissions per enmig; A Menorca, Ciutadella amb el govern del PP, que tothom ja sap.
    .
    A més cal mirar més enfora: Castelló, València, Alacant, Madrid, Burgos
    .
    Tots ells han estat accions amb gent del PP durant, més o manco, els 12 darrers anys i ara ens volen fer creure el contrari.
    .
    Aquí hi ha un enllaç per apronfundir en cadascun dels casos:
    http://www.lasmalaslenguas.es/2009/08/03/los-casos-de-corrupcion-del-pp-la-corrupcion-que-el-partido-popular-quiere-ocultar-atacando-a-jueces-gobierno-fiscalia-y-policia/
    .
    Qualcú advoca per eliminar totes les subvencions! però mira que en va saber molt de parar la mà en temps de Matas i ara vesten habits de frare ermità cantant les bondats d’una forma de fer política que ells va esguinçar de dalt a baix. Parlen, Maite, de vergonya delictiva. Que li hem de dir als més de 60 casos de corrupció amb un número similar d’imputats de les files del PP?
    .
    Curiós que critiquin les subvencions al sector agrari de Menorca i no diguin res sobre els ajuts que es donaren a Mallorca. 125.000 euros per sembrar arbres. Si açò s’hagués fet a Menorca per part del PSM els Lords de l’Escai hagueren acabat la tinta.
    .
    Força Maite! Molt ànims, que ja saben que no els faràs la vida política gens còmode. I als al·lots de la Teapot, ja ho veus! es desmunten ells sols.

  6. Tea Party - Menorca Escrit el 24 jul. 2011 a les 13:34

    En Menorquit intenta assimilar el nostre grup amb el PP. I açò és fals. Noltros som liberals, no del PP. Combregam amb més coses amb el PP que amb el PSM, però no som del PP.
    Que sapiguem el PP no ha governat els darrers 12 anys,ni al Govern balear i molt menys al Consell de Menorca, ni a Alaior, ni a Maó. De fet, dels darrers 12 anys, el PP n’ha governt 4 al Govern balear, 0 al Consell, 0 a Alaior i 0 a Maó.
    Cony, Menorquit, alguna responsabilitat tindrà l’esquerra i el PSM en que no hi hagi un duro.
    L’esquerra en el Govern balear, amb el PSM que li donava suport, ha duplicat el deute en només 4 anys. Ara devem el doble que quan va acaar en Matas. EL DOBLE. I l’esquerra no en té culpa… Ja, ja, ja… Venga Menorquit, llevat la bena dels ulls…
    El nostre grup no rep subvencions, no n’ha rebut mai i renunciam a rebre’n; a diferència del GOB, el Moviment de Renovació Pedagògica, Unió de Pagesos, Quatre Vents i altres adlàteres de l’esquerra.
    I repetim, esteim en contra de donar subvencions, de totes les subvencions, a Mallorca, a París i a qualsevol lloc del món.
    Voltros, quan les subvencions subvencions les donau voltros, als vostres, ja us va bé… Quins hipòcrites.

  7. Worsley Escrit el 24 jul. 2011 a les 15:21

    Quan la gent parla d’eliminar totes les subvencions, supòs que aquest “totes” inclou tot d’associacions, l’esglèsia catòlica, museus, els partits polítics, etc. Supòs que totes vol dir totes…

  8. david Escrit el 24 jul. 2011 a les 16:09

    Què curiós que és el sector agrari menorquí, o una part d’ell, i quines coses deia abans en company eh!!!

    a) El sector agrario se une para reclamar el pago prometido de las ayudas Pro-Agro ( març 2011)www.menorca.info

    AGRENA, FAGME y AGRAME convocaron ayer una reunión para recoger las reivindicaciones que el sector planteará a la Conselleria de Agricultura en un encuentro programado esta semana.

    Más de un centenar de personas, entre propietarios y payeses (la mayoría), se concentraron ayer en el hotel Port Ciutadella para concretar las reivindicaciones que plantearán ante la Conselleria de Agricultura en una reunión prevista dentro de esta semana con la consellera Antònia Allès y representantes del Govern balear. La convocatoria fue organizada por AGRENA, FAGME y AGRAME con el objetivo de recoger el sentir de las explotaciones agrarias, principalmente las que se dedican a la producción lechera.

    Lideraron el encuentro los presidentes de las entidades organizadoras, Pau Bosch Pons (AGRENA), Pau Bosch Moll (FAGME) y Guillermo de Olives (AGRAME), a los que se sumaron Gabriel Company, presidente de ASAJA-Balears, y Jaime Olascoaga, de la Asociación Frisona Balear.
    Curiosament després de l’anunci fet per el Conseller d’Agricultura, el sector agrari, o una part d’ell, ha callat o s’ha limitat a dir que:” ara sabem que hi ha”. En fi, si fa 3 mesos era tan important unir el sector agrari per aquesta reivindicació adduint la rendibilitat i el futur del sector agrari, que per altra banda és ben legítima, segurament ara ho segueix essent no?

    Però és més mirau com mobilitzava i pressionava una part del sector agrari des d’ASAJA l’actual Conseller. Posaré unes notícies de fonts que no eren supceptibles de ser gens properes al Pacte de Progrés anterior

    -b) Asaja pone en jaque a Amer por el impago de ayudas ganaderas
    http://www.mallorcadiario.com/economia/asaja-pone-en-jaque-a-amer-por-el-impago-de-ayudas-ganaderas-25389.html

    El presidente de Asaja en Baleares, Biel Company, ha acusado a la Conselleria de Agricultura de haber “agravado” la “crisis galopante” que vive el sector ganadero en las islas por no afrontar el pago de unos 47 millones de euros de distintas líneas de ayudas. Company ameneza con movilizaciones si Anctich no se reúne con él…

    c) Asaja se movilizará hasta que Amer destituya a la directora de Agricultura
    http://www.elmundo.es/elmundo/2009/02/10/baleares/1234269970.html

    La Junta Directiva de Asaja acordó ayer por unanimidad emprender una serie de movilizaciones escalonadas contra la Conselleria de Agricultura. Aunque la patronal no precisó hoy qué tipo se acciones se emprenderán a partir de la semana que viene, el presidente de la patronal agraria, Biel Company, matizó que los actos irán “in crescendo según responda la Conselleria” a sus reinvidicaciones: el cese de la directora general de Agricultura, Maria José Suasi y un mínimo de 3 millones de euros para compensar los daños que el temporal ha dejado en el campo. En su paquete de reivindicaciones, Asaja también pide una gestión “no contaminada por el odio” hacia su organización y un presupuesto suficiente para cubrir las líneas abiertas.

    d) Payeses mallorquines cercan la Conselleria de Agricultura con ocho tractores
    http://www.soitu.es/soitu/2009/02/19/info/1235047447_243964.html

    Una veintena de payeses se han concentrado hoy con ocho tractores ante la sede de la Conselleria de Agricultura para pedir “una gestión buena y transparente” en el pago de las ayudas al sector que, según ha advertido el presidente de la asociación Asaja, Biel Company, pasa por una situación muy difícil.

    e) Una tractorada de Asaja exige el pago de las ayudas a la patata
    http://www.argenpapa.com.ar/default.asp?id=972

    (…)En el documento, la organización reclama una reunión urgente con la consellera para debatir la situación del trámite de pago de las ayudas pendientes a los agricultores, realizar un análisis de las pérdidas producidas este año y reclamar medidas para ayudar al sector.
    El presidente de Asaja-Balears, Biel Company, explicó que el objetivo de la protesta de ayer era el de “enseñar los dientes” para llamar la atención sobre los problemas del sector de la patata, denunciar que las ayudas por el temporal de 2008 “sólo han llegado a la mitad de los afectados, una decisión política y arbitraria”, y poner en conocimiento de la Administración que la cosecha de este año se verá mermada en casi un 40 por ciento, con la pérdida de 14.200 toneladas de patatas y 3,6 millones de euros.

    Per acabar, només dir que estic esperant que en Toni Camps, assidu a aquest bloc a través de distints noms ,segueixi publicant tot el seguit d’articles sobre agricultura de Menorca i de les gestió fetes pels Anteriors Consellera d’Economia del CIMe . Encara no he pogut llegir res respecte a les noves notícies aparegudes aquests dies. Ah, si només ha de dir que no hi ha un duro i es culpa dels altres potser millor seguir així. Avui hi ha els mateixos diners que fa 1 any i fa un any presentava pressumptes solusions. Seria bé idò, ara que és per Mallorca, que els hi expliqui a Biel Company.

    Per cert, en una de les seves entrades titulat : El camp de Menorca. Què fa la consellera Tuni Allés? ( 18 de març del 2010), també deixava constància d’elles tema de les ajudes i de la mobilització del sector per aquest motiu:

    http://antoniocampscasasnovas.balearweb.net/post/84540

    (….) L’any passat la Fira del Camp va ser l’escenari d’una de les protestes més sonades protagonitzades per la gent del camp. La retirada de les vaques durant el transcurs de la fira va deixar palès el malestar del sector agrari davant les polítiques errònies portades a terme per l’equip de govern del Consell insular i pel retard en el pagament de les subvencions.

  9. eugenia Escrit el 24 jul. 2011 a les 16:37

    És que açò de les subvencions és el major invent de l’administració per no asumir les seves competències.
    Si des de l’administració es lluités per la sanitat, l’educació, la cultura, el camp, el medi ambient i tot el que és nostre (dels ciutadans) no es perderien tants de diners ambs els intermediaris i el resultat, estic segura, no seria tan negatiu. Ja està bé de “patrocinadors”.
    Dòna vergonya que sempre els dos “colosos” (ara en flames) ni pensen en canviar aquest sistema. Estic farta de treballar i dels rics que no treballen. Ja ho deia en Cantiflas. “Ago malo debe tener el trabajo, o los ricos ya lo habrían acaparado”.

  10. Menorquit Escrit el 24 jul. 2011 a les 19:05

    En david ha fet una detallada exposició del cinisme a què ens haurem d’acostumar a veure i viure amb la gent que ens governa ara. Ja ho dit abans: “Sigil·losament, però tornaran a ser els de sempre. I no esperen un temps, no, de tot d’una!
    .
    david, els deixes en falderet.
    .
    La funció de Company quan era ‘il capo’ d’Asaja era ben clara: destruir i batalla qualsevol cosa que fos enderrocar, perquè sí, les actuacions d’Agricultura, del Govern, de les illes i de Menorca. És la missió que també tenen, més a petita escala, el grup de la Tetera que vaga per la plaça. Diuen que no són del PP i ara diuen que són liberals (cerquen camins de sortida?) Que ho demostrin que no són del PP!
    .
    Aquí, fins ara, l’únic que han demostrat és atacar sempre i en tot moment l’autora d’aquest bloc, amb menypreu i mala educació. No tenen arguments. Ja podeu corregir anys fet aquí o allà, però ni un sol argument rebatut sobre la llista de corruptes que teniu i els escàndols de Palma Arenes i les resta… Perquè sou del PP i no enganyareu a ningú amb açò.
    .
    Com diu clarament en worsley, digau-ho clarament que l’Església Catòlica no rebi ni un sol euro més de subvencions. Tampoc als mitjans de comunicació afins (que són quasi tots). Digau-li a Antoni Camps que ho expliqui clarament al seu bloc. Si no sou del PP, perquè no escriviu al Bloc del “Progrés de Menorca” tot allò que fa malament el PP i els escàndols de corrupció que han generat. I ens deis a noltros hipòcrites? Per què no parlau de la hipocresia sense escrúpols que manifesta el conseller Company? I el revés del conseller Delgado amb el tema de la transferència de Turisme quan tots els sectors a Menorca així ho reclamaven? Sí, aquells sectors als que voltros estalonaveu fins fa poc mentint sobre les dades del turisme? Ni una sola paraula per l’estafa als pagesos menorquins! I voltros deis voler millorar Menorca? I on és la defensa vostra a la pagesia de Menorca? I ara deis que prou subvencions. Sou uns vividors que cercau que el PP vos col·loqui i d’aquí, (i mentres tantes, o l’intent) aquesta missió de comissaris.
    .
    A Menorca hi ha una dreta que té la clara fisonomia de dreta econòmica, (liberalisme econòmic, la branca que mana clarament sobre la branca conservadora, la de la vertent de la moral) i és el PP, i una branca petita que es manté i que vol representar la dreta social (UPCM, més ideològica i que pretén imposar una doctrina de pensament i comportament social). I la Teapot és la dreta econòmica amb alguns conceptes passionals de moral catòlica intocables i que representa ara la cúpula de l’Església menorquina (no tota l’Església, evidentment).
    .
    Vamos! que hi ha una mescla d’herbes a la tetera que la plaça put.
    I ja ho vaig dir un dia: Wash your mouth that you have dirty tongue!

  11. Tea Party - Menorca Escrit el 24 jul. 2011 a les 19:57

    Quan hem dit que esteim en contra de les subvencions, ens referim a totes. També les de l’Església Catòlica, els sindicats, els partits polítics, els mitjans de comunicació en general, ni afins ni sense afinitat, etc. TOTES.
    Sembla que no voleu entendre les coses i ho hem d’explicar tot dues vegades.
    Esteim en contra del que demanava en Biel Company, quan exigia subvencions pel camp, i esteim en contra ara de voltros que el criticau per no donar-les. En aquest cas esteim d’acord amb n’Eugenia. S’ha de canviar el sistema. Fora ja totes les subvencions!!!
    En qualsevol cas, el que està molt clar és que s’han de pagar les subvencions compromeses. Els compromisos s’han de complir.
    A partir d’ara però, el que s’hauria de fer és suprimir totes aquestes línies d’ajuts.
    I, com podreu comprendre ja respondran en Biel Company i n’Antoni Camps del que han dit o fet. Noltros responen només del que noltros deim.

  12. Menorquit Escrit el 24 jul. 2011 a les 21:28

    Sí, però, del que fan i/o han dit n’Antoni Camps o en Biel Company, no “opinau”. Sobre els seus casos, el que feis és generalitzar-los, però no els ‘atacau’. “Ja respondran ells…” En canvi sou com a rapinyaires nocturn per ‘opinar-atacar’ els argumetns que escriu aquí na Maite o els del PSM que ella representa.
    .
    Quina colla de desgraciats! I no vingueu ara que açò és un insult. Açò vol dir que no teniu cap gràcia.

  13. Menorquit Escrit el 24 jul. 2011 a les 21:37

    I ara diuen: “Esteim en contra del que demanava en Biel Company, quan exigia subvencions pel camp…” Però vau callar sempre. On éreu quan reivindicava subvencions als governs d’esquerra? On és la vostra crítica sensata i coherent a les subvencions eternes a l’Església?
    .
    Què direu ara si no voleu subvencions per als vostres? Els direu adjudicacions per a l’impuls de l’economia? Plans públics d’inversió?
    .
    Seguiu mentint… que ja vos coneixem!

  14. Tea Party - Menorca Escrit el 25 jul. 2011 a les 15:26

    Estás muy nervioso Menorquit. Se te ve algo alterado. Deberías tomarte un te, como nosotros, en nuestro sofá de escai.
    Como comprenderás, nuestro grupo es de reciente constitución y, por tanto, de la misma manera que no criticamos a Tuni Allés cuando ésta era consellera en el CIM, tampoco criticábamos a Biel Company ni a Camps cuando decían o hacían.
    Parece que Menorquit no entiende las cosas. Nosotros abogamos por la abolición de las subvenciones. La abolición total de las subvenciones y más aquellas que sólo sirven para mantener un sector económico de forma artificial y sin posibilidades de futuro.
    Y ya hemos especificado que son TODAS. Y lo repetimos, una vez más, también las subvenciones a la Iglesia Católica y demás confesiones religiosas, sindicatos, partidos políticos, patronales, etc. etc.
    Menorquit, ¿lo has leído bien? ¿Tenemos que volver a repetirlo?
    En esta plaza parece que hay gente muy dura de oído, o que no sabe leer.

  15. Tea Party - Menorca Escrit el 25 jul. 2011 a les 15:28

    Por otro lado, ya nos gustaría ya que los sindicatos, las otras confesiones religiosas (que renunciaron a ello), los partidos políticos, o el GOB, etc. se financiaran poniendo una crucecita en la Declaración de Renta.
    Ya veríamos lo que les tocaba.

  16. Nom Necessari Escrit el 25 jul. 2011 a les 15:55

    Quan convé alguns es poden decantar fins i tot del que han afirmat que son (“liberals”).
    Així, per exemple, subvencionar les altes d’autònoms, de nous empresaris (liberals), no s’ho defensen ni ells mateixos.
    .
    Deixem-ho anar, Menorquit,
    ja veus que és batre ferro fus. Son i no son, diuen que son grup per no ser ningú en concret, defensen la dreta però no son ningú de la dreta, quan els convé rallen del passat però quan els mostres el “seu” desastrós passat en volen fugir…
    No res, “son como niños”. Deixem-ho anar.

  17. Menorquit Escrit el 25 jul. 2011 a les 16:55

    I voltros, que no ho enteneu: Wash your mouth that you have dirty tongue!
    .
    Et faré cas Nom Necessari, fan invents amb política transgènica.

  18. Tea Party - Menorca Escrit el 25 jul. 2011 a les 17:16

    Ya salió el otro teleñeco de la factoría del PSM. El que dijo que nunca nos diría nada, que lo mejor era ningunearnos, e insistía en que los de la plaza actuaran como si no existiéramos.
    Pero, ¿que sería este blog si no paseáramos por esta plaza? ¿De qué hablaríais?
    Nosotros, lo repetimos, somos de ideología liberal, y podemos estar más o menos de acuerdo con lo que dice el PP o podemos discrepar con ellos. Tan difícil es entender esto.
    Ya sabemos que en vosotros sólo existe el pensamiento único y monolítico, y que lo que dice o piensa el PSM, o Maite, es “palabra de Dios”. Pero en nuestro grupo hay diversidad de opiniones y no vamos a defender algo solamente porque lo diga el PP o el Papa.
    Cuando Menorca tuvo a sus mejores empresarios y se crearon empresas de la talla de El Caserío, Jaime Mascaró, La Menorquina, etc. No había subvenciones. Esta es la prueba del ocho. No por dar y dar subvenciones se solucionan los problemas, a veces por su culpa se eternizan.

  19. Maite Salord Escrit el 25 jul. 2011 a les 19:27

    Segons la Viquipèdia, el te té aquests efectes secundaris: a dosis altes, estimula en excés els centres respiratoris, vasomotors i el nervi vague i produeix vasodilatació coronària (cronotropa +). A més, és diürètic, hipotensor lleu, relaxa el múscul llis i augmenta el metabolisme basal i la lipòlisi.

    La seva toxicitat, quan se’n prenen dosis molt altes, és per excitació del sistema nerviós central: extrasístoles, convulsions, deliri, cefalàlgia, estrenyiment, insuficiència hepàtica i intestinal, insomni i excitació nerviosa.

    Jo sempre disposada a ajudar! Perquè després es queixin…

  20. Menorquit Escrit el 25 jul. 2011 a les 21:57

    Pels qui no som ni metges ni farmecèutics, resumit, deu voler diu “fer s’ase”; que és el que fan els dolentíssims “clones de Intereconomía” que els de la Teapot idolatren.
    .
    Lo del múscul llis, Maite, no els afecta, ja el tenen ben aixafat.

  21. Tea Party - Menorca Escrit el 26 jul. 2011 a les 0:09

    Es de agradecer la aportación de Maite. Un nuevo ejemplo de fina ironía y sentido del humor.
    Por supuesto, Menorquit en su línea.

  22. Tea Party - Menorca Escrit el 26 jul. 2011 a les 0:23

    Aparte de lo que nos cuenta Maite en su breve comentario, el te tiene otras propiedades.
    .
    1) Les fulles han estat usades per la medicina tradicional xinesa per a tractar l’asma (funciona com a broncodilatador), angines de pit, malalties vasculars i arterials.
    2) És un estimulant suau del sistema nerviós central: augmenta la concentració i l’agilitat mental, perllonga l’estat de vigília i provoca insomni.
    3) És astringent i en infusions poc concentrades pot ser útil per a processos d’irritació d’estómac, mal de cap i processos febrils (actua com a refrescant).
    4) Té una activitat antioxidant, antimutagènica i anticancerígena. Possiblement tinga ús davant la prevenció de l’arteriosclerosi (en estudi).
    5) Usos: Tònic, digestiu i estimulant. S’utilitza com a coadjuvant en règims d’aprimament.
    6) En el sistema cardiovascular sembla disminuir els nivells elevats de colesterol, per això resulta útil en els processos de prevenció de l’arteriosclerosi.
    7) Els extractes de te semblen tenir una activitat antibacteriana i s’han convertit en un camp d’estudi interessant.
    .
    Es evidente que los efectos del te son muy beneficiosos. También es verdad que tomado en gran cantidad puede tener los efectos secundarios que expone nuestra iluminada Maite.
    Nosotros sólo tomamos uno cada día, a las cinco de la tarde, sentados tranquilamente en nuestro sofá de escai.

  23. Àlmax Escrit el 26 jul. 2011 a les 8:06

    Com amb qualsevol susbtància, tot depèn de la dosi…

  24. eugenia Escrit el 27 jul. 2011 a les 17:35

    Darrerament acostum a llegir molt per damunt el comentaris del club del te.
    Per açò vull deixar clar que quan em refereix a subvencions, en cap moment vull donar a entendre que no s’han de regularitzar.
    Les explotacions agrícolas des de que están sotmeses a les directrius europees, als projectes, a les “subvencions” als preus que dicten el “mercats”… viuen una constant crisis.
    I és per açò que dic que el camp no pot estar depenent de les subvencions, sino d’una normalització de la seva activitat, que estigui protegit com l’educació, la sanitat, els seveis socials…
    No sé si vaig ser clara en el meu comentari, però vist els comentaris del grupet que ara deuen seure al escais’sofars, NECESSIT fer aquesta aclaració.
    Salut, perquè no és això companys, no és això…

  25. Tea Party - Menorca Escrit el 27 jul. 2011 a les 18:47

    Que sí, Eugenia. Te hemos entendido y estamos básicamente de acuerdo contigo. Aunque parezca extraño y nos hayas sorprendido con esta opinión tan sensata, acostumbrados a tus frikadas, es evidente que el campo no puede vivir eternamente de subvenciones. Y la sociedad actual tampoco puede subvencionar permanentemente un sector económico por muy estratégico que este sea. Más que nada, porque no hay un chavo.

  26. eugenia Escrit el 27 jul. 2011 a les 20:05

    I qué pot subvencionar la societat actual? Camps de golf?
    Teniu raó, no hay un chavo. En el cas de les illes, en Matas es va ocupar de fer la seva política socio-econòmica-ambiental que no sé quan sortirem d’aquest ROBATORI de diners públics.
    EL DEFICIT QUE ARRASTRA LA NOSTRA COMUNITAT NO ES DELS ULTIMS QUATRE ANYS.
    Bé tea, que quedi clar que tenim memòria, que encara esteim pagant el Palau, que les hipoteques no són de quatre anys, i que esteim esperant el Judici, els judicis, la sentència, les sentències…

  27. Menorquit Escrit el 27 jul. 2011 a les 23:28

    I es que ells volen esborrar la memòria perquè la història els dóna l’esquena. Mira si és aixi que el feixistes escandinaus s’obren pas, pistola en mà, contra les joventuds del Partit Laborista; el pressumpte autor dels atemptats, Anders Behring Breivik, se’l considera un ultradretà del Partit del Progrés (PP!?), força política que manté molt bones relacions amb el PP de España.

    Més a prop, a Porreres, un brutal atac al Racó de la Memòria Històrica, s’ha saldat amb una placa arrabassada on hi havia escrit un poema a la memòria de les victímes desl franquisme fusellades a aquesta localitat mallorquina.
    .
    Els teapot, abans sí defensaven el franquisme (quan els Jorge Rodríguez i Colomes de camisa blava), ara, després del darrer 1er. Congrés de l’Escai, ja no són ‘del tot’ del PP; no van viure el franquisme i, per tant, no en volen parlar; volen mostrar una moderada opinió (però rebenten a la primera que els fiques el dit dins la llaga, eugenia).
    .
    Potser han vist que feien el ríducul i aquesta no era ni la manera ni les formes d’obrir-se pas en un bloc l’autora del qual és un exemple de honestedat -poíticament i comunicacional- Potser tampoc havia de ser així la missió que se’ls encomanà. Ara no saben com han de ser i com han d’actuar aquí.
    .
    En surt un que es mou amb moderació i en la llengua nostra, però rebota l’altre amb la llengua forastera i treu les venes de la intolerància. No están organitzats; és un lobby policèfal i, clar, un galliner de galls ‘nenos’.
    .
    Aquells qui, sota el capó de coll vermell de confrares dels Sant Crist dels Paraires, ens recordaven els deures morals de la humanitat; ara que campi qui pugui i l’Església que s’apanyi;
    – aquells que defensaren la tractorada davant la catedral, per atacar concretament a na Tuni Allès, ara, per les ordres donades de la cúpula pepera, no calen les subvencions;
    – els qui derramaven sabonera per la boca per la ‘destrossa política’ turística feta a Menorca, ara callen quan el PP de Delgado fot una portada a la possibilitat de decidir sobre aquest sector des de la nostra illa, quan tots els agents socials, empresarials i polítics estaven d’acord amb el traspàs de les mencionades competències.
    .
    Ara tenen partidaris de la Monarquia, antimonàrquics; ara cada tema seriós… “l’estan estudiant i debatent” als sofàs d’escai.
    .
    eugenia, els desmuntes quan parlas aquí, i açò els descompon. I ara tornaran amb el mateix discurs de sempre, dient “que no… però que sí… però que ja ho han dit… que no ho entenem…que si frikis, que si hipòcrites…”.
    .
    Quin juliol més dolent, no?

  28. Tea Party - Menorca Escrit el 28 jul. 2011 a les 15:50

    Ya se ve que tenemos a Menorquit algo confuso. Ya no sabe como calificarnos. Y lo curioso es que, seguramente por su estrechez mental, sigue diciendo que recibimos órdenes peperas. Un argumento totalmente falso y gratuito al que recurre constantemente sin ningún conocimiento de causa.
    Para que Eugenia esté tranquila, también estamos en contra de subvencionar campos de golf. Lo repetimos. Venga, todos juntos. ESTAMOS EN CONTRA DE TODA SUBVENCIÓN.
    Como bien dice la friky de Eugenia, todavía estamos pendientes de sentencias judiciales. Cuando haya sentencias se podrá decir con total seguridad que en los años de Matas se robó. Pero de momento, lo conveniente es no erigirse en juez y esperar a que sean los jueces los que digan lo que tengan que decir. Estamos en un estado de derecho ¿o no?
    Entre otras cosas, el paranoico de Oslo era masón. Como lo es Zapatero, Rubalcaba y medio gobierno socialista. Mira Menorquit acudir al argumento del chalado de Oslo para criticar al PP demuestra tu desquiciamiento.
    Nosotros defendemos la democracia y estamos en contra de cualquier manifestación de violencia. Seguramente, visto el anterior comentario del demente de Menorquit habrá que repetirlo en otras ocasiones.
    Jamás hemos defendido el franquismo. Ni lo haremos. Somos liberales y defendemos la libertad por encima de imposiciones de cualquier tipo.
    Nosotros defendemos una laicidad respetuosa. Respetamos cualquier creencia y también la increencia. Y lucharemos para que cualquier credo se pueda desarrollar con normalidad en nuestro país, siempre que respete las leyes y el estado de derecho.
    Nosotros no hemos defendido nunca ninguna tractorada. Entre otras cosas porque no estábamos constituidos. Un argumento más que suficiente para demostrar el desbarre de Menorquit.
    En cuanto al traspaso de competencias a los Consells estamos totalmente en contra. Entre otras cosas porque defendemos la eliminación de las diputaciones y de los Consells. Mira si es sencillo.
    Menorquit está totalmente perdido, fuera de si. Un teleñeco que repite estereotipos sin ton ni son. Lleno de prejuicios. Pobre muchacho.

  29. Menorquit Escrit el 28 jul. 2011 a les 17:56

    “estrechez mental”; “la friky de Eugenia”; “el demente de Menorquit”… els seus arguments.
    .
    “…menorquit está totaslmente perdido”. No saben més que fer el lloro, repetir el que els deim. Mirau, aquests al·lotets, aprenents de polítics! Premen perquè els donin un lloc de feina. Aduladors de la vida, per emprar un eufemisme.
    .
    Wash your mouth because you have dirty tongue!

  30. Tea Party - Menorca Escrit el 28 jul. 2011 a les 21:29

    Estimat Menorquit, no val la pena fer un recopilatori dels insults i menyspreus que el nostre grup rep d’alguns habitants d’aquesta placeta. Ni fer una comparativa dels insults que noltros hem pogut dir amb els vostres.
    Aquí del que es tracta és de posar arguments damunt la taula. Noltros n’hem posat abastament. Voltros pocs i magres.

  31. Menorquit Escrit el 28 jul. 2011 a les 22:57

    Hala! ara tenim el portaveu moderat del grup, el qui vol instruir, qui per la forma vol tenir la raó “estimat Menorquit”.
    .
    Arguments? fa mesos que no deis res! Bé, sí, mentir. I per a què t’he/vos he de donar arguments si en cap moment es pot raonar amb tu/voltros? Constestar-vos és només un moment que tenc per esplaiar, fer un alè, xoroiar… Amb voltros, fillets, no és pot fer res, estau programats per a destruir i atacar aquest bloc, na Maite i el PSM. Què me torn repetir? Sí, ja ho sé, i em repetiré les vegades que vulgui mentre motreu aquest menyspreu aquí, sempre que na Maite m’ho permeti, és clar.
    .
    Glopejau, al·lots, glopajau! Feis gàrgares i netejau la llengua (la física, no la parla).

  32. Tea Party - Menorca Escrit el 29 jul. 2011 a les 9:56

    Menorquit, te repites más que el ajo. Lo tuyo es repetir mentiras y tonterías. Si la muestra del PSM sois tú y el Nom Necessari, estais bien apañados.

  33. Menorquit Escrit el 29 jul. 2011 a les 12:53

    No, la mostra del PSM no som jo. Al PSM són molt millor que jo. Jo som afiliat a ningú. Però és injust, molt injust, com projectau la vostra ràbia i intolerància.
    .
    Sí, m’he repetit, com l’all (per cert, és un antivirus) i ja sé que avorresc a la resta de visitants. En som conscient, no vos hauria de fer cas, però vos vull repetir constantment el que sou, perquè lo vostro no te nom.

  34. Tea Party - Menorca Escrit el 29 jul. 2011 a les 13:17

    Menorquit estàs convidat a prendre te amb noltros. Avui a les cinc. És molt relaxant. Te convè. Tanta ràbia contra noltros no és bona. Respira profund. No t’alteris tant, que després la salut es resenteix.
    I si tu no ets del PSM, noltros no som del PP.

  35. eugenia Escrit el 29 jul. 2011 a les 14:58

    Menorquit, en segons quins llocs és millor no respirar profund. Bé o posar-se una mascareta.

  36. Toni Escrit el 29 jul. 2011 a les 18:16

    Sembla mentida……
    Don’t feed the troll!!!!
    http://animalderuta.files.wordpress.com/2011/03/feed-troll.png

  37. Tea Party - Menorca Escrit el 29 jul. 2011 a les 21:55

    No creemos para nada que Eugenia sea un troll. Friki sí lo es, pero un troll no.

  38. Menorquit Escrit el 30 jul. 2011 a les 12:03

    Certament, eugenia, cal contenir la respiració en més d’un lloc.
    .
    Sí, Tea Party Menorca. Vull venir a prendre te avui a les 17:00 hores amb voltros. Però si no és molt demanar, no m’assegueu al sofà d’escai; millor una cadira de bova. On he danar? On és la cambra dels liberals?
    Gràcies per tan amable invitació. Digau-me, on he de venir?

  39. Tea Party - Menorca Escrit el 31 jul. 2011 a les 0:52

    Si et va bé, podem quedar a casa teva. Ja ho saps, convé conèixer bé als que s’inicien en el Tea – Party.
    Demà diumenge a les 17.00 h. Com ho tens?

  40. Menorquit Escrit el 31 jul. 2011 a les 9:31

    No sou vosaltres que em convidau!. Quina colla!

  41. Tea Party - Menorca Escrit el 31 jul. 2011 a les 10:33

    Sí, sí, te convidam. Noltros durem el te, el sofà d’escai i una camilla. Tu només has de posar el menjador de casa teva o la terrasseta.

  42. Menorquit Escrit el 01 ag. 2011 a les 11:38

    No tenc terrassa i el menjador és molt petitó, no hi cabem tots. Jo som pobre. Sorry!

  43. Tea Party - Menorca Escrit el 01 ag. 2011 a les 15:22

    Ara sí que veim que no estàs afiliat al PSM… Si no tens terrassa i tens el menjador petitó, tu no pots ser del PSM autèntic, els que han xuclat de la mamella fins ara.
    Perdona Menorquit si t’havíem confòs amb un pessimista de “pata negra”.

Adreça per fer retroenllaços | RSS dels comentaris

Escriu un comentari