Maite Salord

Escriptora

Decàleg

Les persones que formam part de les candidatures del PSM més per Menorca volem fer feina perquè la nostra illa sigui tal com ens agrada.

Ens agrada:

1.    La Menorca que duu a terme una gestió eficaç i transparent, fomentant els espais de consulta i participació ciutadana i que no accepta cap forma de corrupció .

2.    La Menorca que vol decidir el seu propi destí sense imposicions, consolidant els Consells Insulars com a veritables òrgans d’autogovern i enfortint els municipis per poder decidir sobre qüestions vitals per a tots.

3.    La Menorca que reclama un finançament just per tal de poder millorar els serveis bàsics als ciutadans (sanitat, educació, benestar social, etc).

4.    La Menorca ben connectada  i comunicada al món amb unes infraestructures adaptades al territori i que segueix treballant per reduir els preus dels vols entre illes i amb la Península.

5.    La Menorca que cuida el seu capital humà amb una bona formació i que decideix el seu model econòmic diversificat, sostenible, equilibrat i just, per tal que generi llocs de feina i  en el qual tengui un paper important l’empresari emprenedor capaç d’innovar.

6.    La Menorca que impulsa una política turística lligada al medi ambient, al territori  i al patrimoni cultural per tal de completar la temporada turística més enllà del  mesos d’estiu i amb especial atenció al maig, setembre i octubre.

7.    La Menorca que  Consolida  el Pla Territorial Insular i  el Pla Insular de Costes com a eines imprescindibles per dur a terme un ús sostenible i ordenat  del territori, el qual dóna valor diferencial a la nostra illa, ja que l’economia, la qualitat de vida  i l’ecologia van de la mà.

8.    La Menorca que es regeix per la justícia social  i que aplica polítiques actives de salut i benestar, reduint llistes d’espera i augmentant el nombre de metges i d’altres professionals, millorant els desplaçaments, entre d’altres.

9.    La Menorca orgullosa de la seva llengua perquè esdevingui, a tots els nivells, la llengua de referència, i que  fomenta la cultura recolzant les manifestacions dels artistes menorquins.

10.    La Menorca acollidora i integradora formada per moltes persones i de procedència molt distinta, però  on tots i totes ens sentim menorquins.

29 comentaris a “Decàleg”

  1. Maite Salord Escrit el 16 març 2011 a les 16:05

    Sona el telèfon d’un company, fa un quart d’hora:
    -Tiene cinco minutos para contestar una encuesta?
    -Sí.
    -Cuantos años tiene?
    -45.
    -A qué partido votó en las pasadas elecciones?
    -PSM.
    -PSM Entesa Nacionalista?
    -Sí.
    -Lo sientoooo, tengo la cuota cubierta.

  2. eugenia Escrit el 16 març 2011 a les 17:21

    Queeeeeeeeeeeeee?

  3. Menorquit Escrit el 16 març 2011 a les 17:47

    Com ahir a la tertúlia de Cope. El debat, les llistes presentades fins ara. Tot girava entre PP i PSOE. Ni una sola paraula de les altres llistes, ni candidats. Ni una sola. Després queden sorpresos, alguns, si cap dels dos partits espanyolistes tenen majoria absoluta. A pesar de la voluntat dels ‘desesperats per la cadira’, Maite, existiu. Que corri el temps…

  4. xec vallori Escrit el 16 març 2011 a les 18:52

    Encara que estic totalment d’acord amb el vostre decàleg potser inclouria l’aprofondiment de la democràcia en temes com la llibertat d’expressió que tant PP com PSOE intentan fer callar a tots aquells que no segueixen el seu joc i denuncien els seus tripijocs.

  5. Maite Salord Escrit el 16 març 2011 a les 19:30

    És realment curiós que, per exemple, s’ignori la llista del PSM a Ciutadella a tots els mitjans de comunicació: no la pengen a l’edició digital, no en fan cap comentari quan parlen de llistes… L’important, però, és que la gent la valora. La valora molt. D’altra banda, demà sortirà la del Consell, un grup de persones vàlides, compromeses… Un honor encapçalar-la!
    Xec, tens raó: hi falta molta democràcia a defensar, encara. Per exemple, per què encara hi ha gent que té por de sortir a llistes del PSM per por a represàlies, a dreta i esquerra? Vergonyós, en aquestes alçades de “democràcia”.

  6. Maite Salord Escrit el 16 març 2011 a les 19:33

    Aquí teniu la llista del Consell!
    http://www.psm-menorca.org/noticies/notes-de-premsa/el-psm-mes-per-menorca-presenta-al-consell-insular-un-equip-plural-i-prep.html

  7. Nom Necessari Escrit el 16 març 2011 a les 21:15

    Poques possibilitats de sortir elegida té, una “suplent segona”; però de vots n’arreplegarà uns quants, n’estic segur.
    .
    I encara n’hi ha qui diuen que no marcareu! Quina poca visió de futur, quan aquesta llista és per fer història, i la farà.

  8. Maite Salord Escrit el 16 març 2011 a les 21:43

    Estic segura que, a l’única enquesta que val, la de dia 22 de maig, farem història, Nom Necessari. És un honor i un privilegi poder encapçalar un equip com aquest en què, fins i tot els suplents, són de luxe.
    Per cert, la història de l’enquesta s’acaba de repetir. A un altre company del PSM, 25 anys, tampoc li han fet perquè, com que havia votat el PSM, “tornaven a tenir la quota completa”!

  9. Coloma Torres Escrit el 16 març 2011 a les 22:05

    Jo també hi estic convençuda. El PSM dia 22 de maig farà història. No en tenc dubte.

  10. David Serra Escrit el 17 març 2011 a les 19:27

    Si mirem el cas de Menorca a Catalunya, polítiques com la que es manifesta en el nové punt s’haurien de reforçar, i MOLT. A vegades dubt d’on estic estudiant, si a Catalunya o a Murcia. Dels 5 professors que actualment em donen classes, 4 la fan en castellà. Després fomenten la llengua catalana a tots els actes públics, fan programes d’integració de la llengua per els immigrants, però si no s’empra es català ni a s’Universitat crec que poca cosa té sentit. Lu que és més trist és que no són de fora, són catalans.

    Jo crec que açò no és es camí per salvar sa nostra llengua. Nosé si a Catalunya tots els ciutadans están “tant orgullosos” com noltrus, com dius.

    Per por? Nacionalisme de diumenge diría jo.

  11. Maite Salord Escrit el 17 març 2011 a les 21:46

    M’agrada, David, que hagis explicat el que passa a les universitats catalanes. Tantes vegades hem de llegir versions distorsionades de la realitat (aquell català imposat!) que ja va bé que toquem de peus a terra. Està bé açò de “nacionalisme” de diumenge per definir aquesta actitud tan contradictòria cap a la nostra llengua. Si la llengua no s’empra, és morta. I és l’administració que ha de facilitar el seu ús.

  12. Coloma Torres Escrit el 17 març 2011 a les 22:48

    Quan dius que l’administració ha de facilitar l’ús de la llengua catalana, vols dir que l’ha d’imposar?

  13. eugenia Escrit el 17 març 2011 a les 23:58

    I tu beata quan fas aquestes preguntes no és cert que vols manipular els escrits dels demès?
    Aquí l’ùnica imposició són els teus deplorables escrits.

  14. josep maria Escrit el 18 març 2011 a les 0:02

    Toni Camps, i que no s’imposa el castellà? i que no s’imposen les matemàtiques? i que no s’imposa el coneixement de les noves tecnologies? Tanta sort que s’imposen tants coneixements que fan que la gent surti del pou de l’ignorància com hauries de fer tu!

  15. Coloma Torres Escrit el 18 març 2011 a les 9:51

    Està bé que josep maria ens hagi aclarat el que vol dir lo de facilitar l’ús de la llengua catalana i que això és només una forma per dir “imposar”.
    Per altra banda, em diverteix molt això de que m’atribueixin noms.
    Ja en duc una quants de noms… Veig que hi ha interés per saber qui s’amaga o quins ens amagam darrera el nom de Coloma Torres.
    És divertidíssim!!!

  16. xandall Escrit el 18 març 2011 a les 10:33

    No, Coloma, tu ho veus divertit, d’altres ho veiem malaltís.

  17. Coloma Torres Escrit el 18 març 2011 a les 11:08

    Són visions i punts de vista!

  18. Nom Necessari Escrit el 18 març 2011 a les 22:48

    ¿Dius que hi ha interès per saber qui s’amaga o quins us amagueu darrera el nom de Coloma Torres?
    Sí, bé, hi ha no, curiositat n’hi havia, sí, …però açò era abans de desemmascarar-te, Toniet.

  19. Coloma Torres Escrit el 18 març 2011 a les 23:00

    És normal que hi hagués curiositat per saber qui incordiava tant i dissentia del pensament únic que hi ha en aquesta plaça.
    No voldria llevar-te la il·lusió de pensar-te que ja saps qui som. Pots pensar el que vulguis. Noltros seguirem en la nostra línia.
    Me diverteix molt tot això.

  20. Àlmax Escrit el 19 març 2011 a les 10:32

    Ja hi tornam a ser amb es joc de sempre: quan a un el forcen a xerrar en castellà a ca nostra (perquè no l’entenen, o perquè els dóna la gana) és complir la llei (“estamos en España”), però quan un xerra en català a ca nostra, sense forçar a ningú a fer res, només entendre’l, això és imposició.

    Idò no, Coloma. Hem de superar els autoodis i els complexes d’inferioritat respecte de la llengua i entendre no només que els catalanoparlants tenim els mateixos drets que els castellanoparlants monolingües, i ajudar a que aquests darrers entenguin i aprenguin el català no és una imposició, sinó que és una actuació normal a qualsevol país respecte de la seva llengua. És més, aquí es fomenta i es promou, però a qualsevol país més normal, si no es preocupa un mateix de fer-ho, simplement queda exclòs.

    Anem alerta per tant a l’hora de parlar d’imposicions i de repetir com a lloros veritats de tertúlia madrilenya. Encara te les creuràs…

  21. Joan Escrit el 19 març 2011 a les 10:47

    Los Diez Mandamientos.AMEN
    Si a la COPE se van ignora la llista del PSM,no es més veritat que se van ignorar les llistes del PSM,UPCM,Partit Democratic(¿),UMe….ETC.tots el que fiau que ser partit bisagra(aprofitats) no vos van nomenar….Com pot comandar un partit que nomes ha tret dos elements?
    lo que jo dic FOT QUI FOT I VIVA EL RESTO.

  22. Maite Salord Escrit el 19 març 2011 a les 11:58

    Quina cultura democràtica més justeta que tens, Joan. Els pactes no només són absolutament lícits sinó que molt més recomanables que les majories absolutes. A quin partit et refereixes que comanda amb “dos elements”? No hauria de pactar amb ningú el PP, per exemple, si a Ciutadella no treu 11 regidors? Jo som una aprofitada per ser del PSM i governar amb 4 regidors -més els 6 del PSOE- de 21? Ufff….

  23. Coloma Torres Escrit el 19 març 2011 a les 12:05

    Na Maite deia que les administracions havien de facilitar l’ús de la llengua catalana. I noltros hem demanat si això volia dir imposar.
    Coprenc que no us agradi la paraula imposar, però pel que he llegit és el que pensau fer.
    Era només un aclariment. Ja ho tenim clar. Gràcies.
    Per altra banda, estic completament d’acord amb en Joan. S’hauria de canviar la llei electoral per no haver de dependre de partits minoritaris que desvirtuen els resultats finals.
    La llei hauria de salvaguardar que el programa electoral més votat fos el que s’aplicàs. I no que s’aplicàs un programa (una mescla entre els partits en el govern) que ningú ha votat.

  24. Àlmax Escrit el 19 març 2011 a les 12:48

    …però d’açò no en diríem imposició, és ver, Coloma?
    😉

  25. Coloma Torres Escrit el 19 març 2011 a les 13:06

    És clar que sí. Tota llei, aprovada per un parlament i que ha tingut els vots favorables d’una majoria, s’imposa als ciutadans. És una imposició, però, volguda per la majoria de persones.
    El que aquí s’està parlant és que una minoria imposi el seu criteri sobre una majoria. Això és diferent i això és el que ha fet el PSM sempre que ha pogut. I sempre ha comptat amb un PSOE sense criteri que només li ha interessat mantenir el poder i les cadires.

  26. Maite Salord Escrit el 19 març 2011 a les 17:35

    La Llei de Normalització Lingüística de les Illes Balears va ser aprovada per unanimitat. Te l’hauries de llegir Coloma estimada i tal vegada deixaries de dir disbarats.

  27. eugenia Escrit el 19 març 2011 a les 17:45

    Coloma, ets més obtusa del que em pensava.
    Visc a Ciutadella fa més de 30 anys, mai ningú m’ha imposat rallar en català.
    Que la administració facilite l’ús de la llengua propia és per a tots els “forasters” el més normal del món. No et pots imaginar quanta gent es queda sense poder accedir a l’escola d’adults a les classes de català.
    Ja està bé d’emprar la llengua com element de separació. La cultura és sempre un privilegi.
    Fa anys que deuria estat normalitzat aquest tema.
    Em fa l’efecte que tant de parlar d’imposicions de la llengua és només per no parlar d’altres temes que sí interessen als ciutadans:
    La corrupció dels polítics. En Jaume Matas, exministre, president del govern a les illes, pagant quantitats desorbitades de fiança.
    I tristement el PP a les Balears ha superat tots els índex de corrupció, malversació, desviació… del diners de tots. De moltíssims d’euros.
    No parles de lleis, parla de drets del ciutadans, tots són importants.

  28. Coloma Torres Escrit el 19 març 2011 a les 19:44

    Escolta Eugenia, si en Matas ha robat que vagi a la presó i torni el doblers. No seré jo qui m’hi oposi. Al contrari.
    I per jo en podem parlar tot el temps que vulguis del tema de la corrupció.
    I amb el tema de la llengua no hi tenc cap problema. Que cada u faci el que vulgui. Que parli com vulgui i que escrigui com vulgui.
    Jo només he fet una pregunta i ja la tenc contestada. Això és tot.

  29. Joan Escrit el 20 març 2011 a les 13:39

    Perdona Maite pero açó si que no. Jo som democrata. I es per açó que no m’agrada que se presentin 21 regidors i nomes facin feina 11.(pero tots cobran). Uns per governar i els altres per fer travetes. Els 21 que son elegits que governin, siguin del partit que siguin,pactin amb qui pactin, pero que facin feine per es poble.
    No dic que siguis una aprofitada,i menys tu,que tens la regiduria que te ve al pel.Me refersc a tants i tans concejals que han passat per la sala i no sabien fer una o amb un got …i al cap i a la fi han de solucionar sa papeleta els llicenciats……economicas,arquitectes professors etc….
    i els altres es converteixen amb simples aixecadors de mans a l’hora de votar…i a vegades no saben ni lo que voten.
    salut

Adreça per fer retroenllaços | RSS dels comentaris

Escriu un comentari